Gyakori kérdések

Oldal nyomtatása

Munkáltatók

Mi az elektronikus Cafeteria kártya?
Milyen utalvány típusokat tartalmaz az OTP Cafeteria kártya?
Nálunk még nem működik cafeteria rendszer, csak étkezési jegyet adunk dolgozóinknak. Ebben az esetben is rendelhetek Cafeteria kártyát?
Minden dolgozónak külön-külön kell utalnom a béren kívüli juttatását?
Már van OTP Cafeteria kártyára vonatkozó munkáltatói szerződésem, új dolgozó érkezett hozzánk, és szeretnék kártyát igényelni részére. Mi a teendő?
A kártyával rendelkező dolgozó kilépett. Mi a teendő?
Mit történik a közeli hozzátartozóknak járó utalványokkal? Hogyan tudják ők felhasználni az összeget?
Hogyan működik a Cafeteria - rendszerbe való átlépés?
Mennyi az OTP Cafeteria kártya bevezetésének költsége cégre szabottan?

Kártyabirtokosok

Van-e bármilyen költségem a kártyával kapcsolatban?
Mekkora költséggel jár az OTP Cafeteria kártya aktiválása?
Kártya egyenlegemet szeretném megtudni?
Elvesztettem, ellopták a kártyám. Mi a teendő?
Nem tudom használni a kártyám. Mi lehet az oka?
Honnan tudom meg, hogy hol használhatom a kártyám?
Kártyahasználatkor kell plusz költséget fizetnem?
Elektronikus kártyán nincsenek címletek?
Meddig érvényes az OTP Cafeteria kártya?
Év végén maradt még pénz a az étkezési utalvány, ajándékutalvány alszámlákon. El fog veszni?
Miért nem lehet készpénzfelvételre, bankszámlavezetésre stb. is használni a kártyát?
Mi történik, ha már rendelkezem OTP Egészségpénztár által kibocsátott OTP Cafeteria kártyával és kaptam más e-utalvány munkáltatói juttatást (például étkezési támogatást) is?
Mikor érkeznek meg a kártyámra a jóváírások?
Kapok értesítőt a kártyámra történt jóváírásokról?
Változtathatom év közben a cafeteria keretemet?
Vásárolhatok utalvánnyal és készpénzzel egyszerre?
Vásárolhatok többféle utalvánnyal egyszerre, ha a szolgáltató többfélét is elfogad?
Vásárlás után kapok értesítőt az egyenlegemről?
Költhetek-e többet, mint az egyenlegem?
Családtagom használhatja-e az OTP Cafeteria kártyámat?
Igényelhetek-e társkártyát már meglévő OTP Cafeteria kártyámhoz?
Mi a pótkártya igénylés menete?

Szolgáltatók

Mennyibe kerül a szolgáltatónak az OTP Cafeteria kártya használata?
Miért éri meg a szolgáltatónak az OTP Cafeteria kártya?
Mi a teendő, ha elfogadó vagyok, de nem működik a POS terminálon a Cafeteria menü?
Honnan tudják meg a kártyabirtokosok, hogy én is OTP Cafeteria kártya elfogadó lettem?
Mi a teendő, ha már elfogadó vagyok, de szeretném a cafeteria kártyát meglévő/leendő internetes weboldalamon is elfogadni?

Munkáltatók

Mi az elektronikus Cafeteria kártya?

Az OTP Csoport innovatív terméke. Az OTP Cafeteria kártya nagyban megkönnyíti a vállalati adminisztrációt, utalványrendelést.

Milyen utalvány típusokat tartalmaz az OTP Cafeteria kártya?

Ajándékutalványt, Iskolakezdési támogatást, Kultúra utalványt, Sport utalványt, és az OTP Országos Egészség- és Önsegélyező Pénztár szolgáltatásait.

Nálunk még nem működik cafeteria rendszer, csak étkezési jegyet adunk dolgozóinknak. Ebben az esetben is rendelhetek Cafeteria kártyát?

Természetesen. Az utalvány kiosztás nehézségeitől megkímélheti kollégáit, akkor is, ha csak egy-egy béren kívüli juttatási elemet ad dolgozóinak. Amennyiben a cafeteria rendszert szeretné bevezetni cégénél, kérem, forduljon vállalati kapcsolattartóinkhoz.

Minden dolgozónak külön-külön kell utalnom a béren kívüli juttatását?

Természetesen nem. Egy utalással rendezheti cége összes dolgozójának havi juttatását.

Már van OTP Cafeteria kártyára vonatkozó munkáltatói szerződésem, új dolgozó érkezett hozzánk, és szeretnék kártyát igényelni részére. Mi a teendő?

A kártyarendelés menete megegyezik minden esetben. Az ügyfélkapun keresztül kártyaigénylő fájlt kell kérni, melynek letöltése és a dolgozó adatainak berögzítése után az ügyfélkapun kell visszatölteni. A megrendelésről e-mailben kap értesítést a munkáltató, amely tartalmazni fogja a kártyadíjról szóló számla egyik példányát is. A számla eredeti példánya postázásra kerül.

A kártyával rendelkező dolgozó kilépett. Mi a teendő?

A kártyák feltöltéséhez használandó fájlban szereplő dolgozók neve mellett található státusz jelölő (alapesetben: passzív) mezőt kell módosítani, „kilépett” státuszra. Innentől kezdve ez a dolgozó nem fog szerepelni a listában.

Mit történik a közeli hozzátartozóknak járó utalványokkal? Hogyan tudják ők felhasználni az összeget?

Amennyiben szeretné, hogy családtagja vagy közeli hozzátartozója az Ön jelenléte nélkül is tudja használni az Ön e-utalvány egyenlegét, akkor most kényelmes és gyors megoldást nyújtva ajánljuk Önnek a weboldalunkon igényelhető társkártya lehetőségét!

A társkártya birtokosa szabadon felhasználhatja az Ön e-utalványait, lekérdezheti a még felhasználható összegek egyenlegét, valamint letilthatja a társkártyáját.

Hogyan működik a Cafeteria - rendszerbe való átlépés?

Az OTP Pénztárszolgáltató Zrt. vállalati kapcsolattartói igyekeznek minden munkáltatói kérdésre választ adni és személyes tanácsadással is segíteni az átállást. Vállalati kapcsolattartóinkkal való kapcsolatfelvételhez kattintson ide.

Mennyi az OTP Cafeteria kártya bevezetésének költsége cégre szabottan?

Minden ár egyedi megállapodás függvénye, ami nagyban múlik azon is, hogy az adott cég pl. hány fő alkalmazottal rendelkezik és, hogy mekkora juttatásban részesíti a munkavállalóit.

Oldal tetejére    

Kártyabirtokosok

Van-e bármilyen költségem a kártyával kapcsolatban?

A kártya a munkavállaló számára díjmentes, amennyiben a vállalat irányadó béren kívülijuttatási szabályzata másként nem rendelkezik. Amennyiben a kártyabirtokos a plasztik lejáratakor (3 év után) már nem kap béren kívüli juttatást munkáltatójától, de még van érvényes utalványkerete – ebben az esetben saját költségére – kérheti a cserekártya legyártását. A kártyával végzett tranzakciók ingyenesek. Havidíja nincs.

Mekkora költséggel jár az OTP Cafeteria kártya aktiválása?

A kártya aktiválása díjmentes.

Kártya egyenlegemet szeretném megtudni?

Hívja az OTP Cafeteria vonalat (+36 1 3666 555), válassza a Cafeteria kártya szolgáltatásai menüpontot (1-es gomb), majd a 4-es gomb megnyomásával lekérdezheti egyéni számla egyenlegét, ahol minden élő utalványegyenlegéről információt kaphat. Utalványonkénti egyenlegét a www.otpcafeteria.hu weboldalon is ellenőrizheti az „Egyenleg” ábrára kattintva.

Minden vásárlást követően a POS bizonylat kizárólag az Önt megillető példányán megtalálható – a szolgáltató példányán nem jelenik meg! - az adott utalvány fajtából (pl.: ajándék) még felhasználható egyenlege.

Elvesztettem, ellopták a kártyám, mi a teendő?

Le kell tiltania kártyáját. Ezt a nap 24 órájában megteheti. Hívja az OTP Cafeteria vonalat (+36 1 3666 555), válassza a Cafeteria kártya szolgáltatásai menüpontot (2-es gomb), majd a 0-ás gomb megnyomásával letilthatja kártyáját. Az azonosításhoz OTP Cafeteria kártyájának utolsó 10 számjegyére, valamint háromjegyű TeleKódjára lesz szükség, mely alapesetben Cafeteria kártyájának utolsó 3 számjegye.

A letiltott kártya vissza nem aktiválható, minden esetben pótkártya rendelése szükséges.

Nem tudom használni a kártyám, mi lehet az oka?

Ennek több oka lehet, jellemzően az alábbiak:

  • a kártya nem aktív,
  • nincs egyenleg a felhasználni kívánt alszámlán,
  • az üzlet, ahol fizetni szeretne vele nem szerződéses elfogadóhelye a Cafeteria kártyának.

Honnan tudom meg, hogy hol használhatom a kártyám?

Az OTP Cafeteria kártya csak Magyarországon használható az „OTP Cafeteria hivatalos Partner” emblémákkal/matricákkal ellátott elfogadóhelyeken. Az utalványok felhasználására szerződött szolgáltató partnereket megtalálja a www.otpcafeteria.hu internetes oldalon az „Elfogadóhelyek” ábrára kattintva.

Kártyahasználatkor kell plusz költséget fizetnem?

Nem, az OTP Cafeteria kártyával történő vásárlás díjmentes.

Elektronikus kártyán nincsenek címletek?

Nincsenek. Pontosan annyit vonnak le az e-utalvány készletéből, amennyi a termék/szolgáltatás ellenértéke.

Meddig érvényes az OTP Cafeteria kártya?

A kártya érvényességi ideje 3 év, lejárati ideje a plasztikon szereplő dátum (hónap/év), amely a feltüntetett hónap utolsó napján, éjfélig érvényes.

Év végén maradt még pénz az ajándékutalvány alszámlákon. El fog veszni?

Nem. A kártyán megjelenő utalvány értéke a feltöltést követő évdecember 31-ig felhasználható (kivéve az iskolakezdési utalvány, amit július 1-jétől a kibocsátás évének utolsó napjáig lehet felhasználni).

Miért nem lehet készpénzfelvételre, bankszámlavezetésre stb. is használni a kártyát?

Az OTP Cafeteria kártya alkalmas több funkció egyidejű használatára, de jelen pillanatban csak a különböző juttatási formák ötvözésére és az egészségpénztári hozzájárulás használatára alakítottuk ki. A cél az, hogy valóban egy multifunkcionális kártya váljon belőle, funkciók sokaságát legyen képes nyújtani.

Mi történik, ha már rendelkezem OTP Országos Egészség- és Önsegélyező Pénztáráltal kibocsátott OTP Cafeteria kártyával és kaptam más e-utalvány munkáltatói juttatást (például Ajándékutalványt) is?

OTP Országos Egészség- és Önsegélyező Pénztáráltal kibocsátott kártyával egészségpénztári tagság esetén- aktiválás után - csak egészségpénztári szolgáltatásokat tud igénybe venni.

Amennyiben Ön egészségpénztári szolgáltatásait már az OTP Cafeteria kártyán aktiválta és azt használja, viszont ezentúl cafeteria juttatásai is erre a kártyára érkeznek, akkor a feltöltött utalványát szabadon felhasználhatja.

Amennyiben Ön jelenleg nem tagja az OTP Országos Egészség- és Önsegélyező Pénztár, de a későbbiekben belép, a meglévő kártyára kerül megrendelésre az egészségpénztári funkció.

Mikor érkeznek meg a kártyámra a jóváírások?

A jóváírások ideje és módja minden esetben a munkáltatótól függ.

Kapok értesítőt a kártyámra történt jóváírásokról?

Igen, amennyiben megadta e-mail címét.
Egyenlegét bármikor lekérdezheti az OTP Cafeteria vonalon a +36 1 3666 555 telefonszámon, vagy a www.otpcafeteria.hu weboldalon.

Változtathatom év közben a cafeteria keretemet?

A változtatások lehetősége minden esetben a munkáltatótól függ.

Vásárolhatok utalvánnyal és készpénzzel egyszerre?

A legtöbb esetben igen. Jelezze a pénztárosnak, hogy mekkora összeget és melyik utalványfajtából szeretne felhasználni, miután megtörtént az utalvánnyal történő fizetés a maradék összeget fizetheti készpénzzel vagy akár bankkártyával is.

Vásárolhatok többféle utalvánnyal egyszerre, ha a szolgáltató többfélét is elfogad?

Amennyiben többféle utalványát szeretné felhasználni fizetéskor, azt jelezze a pénztárosnak, hogy melyik utalványból és mekkora összegeket szeretne felhasználni. Ez esetben a fizetéskor többször húzzák le a kártyáját a kért cafeteria alszámlák terhére.

Vásárlás után kapok értesítőt az egyenlegemről?

Nem, de a vásárlást követően a POS bizonylat kizárólag az Önt megillető példányán megtalálható – a szolgáltató példányán nem jelenik meg! - az adott utalvány fajtából felhasználható maradék összeg is.

Költhetek-e többet, mint az egyenlegem?

Nem. Negatív egyenleg, előlegezés, hitelezés nem lehetséges. Az OTP Cafeteria kártya nem elektronikus fizetési eszköz, az e-utalványok nem testesítenek meg bankszámla, vagy betéti követelést, így az e-utalványegyenlegek készpénzre sem válthatók.

Családtagom használhatja-e a kártyámat?

Nem. A kártya névre szóló, és aláírással kell hitelesíteni a vásárlást a bizonylaton. Az elfogadóhelyek elutasíthatják a használatot, ha nem a kártyabirtokos kezdeményezi a tranzakciót.

A családtagok részére bevezetésre került a társkártya, mellyel az Ön számára biztosított juttatásokat az Ön által meghatalmazott családtag is igénybe veheti a saját kártyájával.

Igényelhetek-e társkártyát már meglévő OTP Cafeteria kártyámhoz?

Igen. A részletekért kattintson ide.

Mi a pótkártya igénylés menete?

Amennyiben letiltotta már meglévő OTP Cafeteria kártyáját, pótkártyát ügyfélszolgálatunkon keresztül, e-mailben rendelhet, az info@otpcafeteria.hu címen. Az e-mailben kérjük, adja meg nevét, születési dátumát, lakcímét, levelezési címét és adószámát. A rendelés jóváhagyásától számított 2 héten belül postázzuk a pótkártyát Önnek levelezési címére.

Oldal tetejére    

Szolgáltatók

Mennyibe kerül a szolgáltatónak az OTP Cafeteria kártya használata?

Az elektronikus utalvány elfogadása esetén az OTP Pénztárszolgáltató, az elfogadott tranzakciók jutalékkal csökkentett nettó ellenértékét, a tranzakciót követő harmadik munkanapon írja jóvá az elfogadó által megjelölt bankszámlára.

Miért éri meg a szolgáltatónak az OTP Cafeteria kártya?

  • Hatékony: a bankkártya lehúzáshoz hasonlóan egyszerűsíti a pénztáron való áthaladást (nincs kézi utalványellenőrzés, számolás);
  • Csökkenő adminisztráció: biztosítja a nap végi pénztárzáráskor az analitika előállítását (nincs tárolás, szállítás, elszámoltatás;
  • Ügyfél-centrikus: a bankkártya forgalomhoz hasonlóan biztosítja az ügyfélszolgálati és reklamációs háttérnek rendelkezésre állását.

Mi a teendő, ha elfogadó vagyok, de nem működik a POS terminálon a Cafeteria menü?

A kassza esti zárásakor, a POS zárását ugyanúgy meg kell csinálni, mint minden nap (Kilépés/Zárás funkció). Ez adja meg a napi elszámoláshoz a boltoknak a teljes kártyaforgalomról az összesítő bizonylatot.

Ha másnap reggel újra bejelentkeznek a POS terminálba, akkor a központból automatikusan minden friss beállítás letöltődik, ami a napokban már valószínűleg meg is történt az üzletek többségében.

A cafeteria szoftver telepítése után a fenti lépések kihagyása esetén, szükség lehet az aktiválásra a szolgáltató részéről is, ami a következőképpen zajlik:

    • El kell végezni a napi zárást.
    • Zárás után a POS „Főmenü”-jébe be kell lépni.
    • Ezután a „Kommunikáció”-ba.
    • Majd zöld gombbal engedélyezni kell a „KP letöltést”.
Amennyiben minden központi beállítása megtörtént a kereskedőnek, másnapi nyitástól a 7-es gomb megnyomására fel fog jönni a „Cafeteria” menüpont. Innentől a folyamat a POS kezelési útmutató szerint zajlik.

Amennyiben a továbbiakban sem jelenik meg a cafeteria menü a 7-es gomb lenyomása után, úgy ezt kérjük a POS oldalán feltüntetett Help desk számon jelezze, vagy a pontos adatainak megadásával írásban az info@otpcafeteria.hu e-mail címen.

Honnan tudják meg a kártyabirtokosok, hogy én is OTP Cafeteria kártya elfogadó lettem?

Aktuális elfogadóinkat a www.otpcafeteria.hu weboldal elfogadóhelyek menüpontjában napról napra frissítjük, hogy a kártyabirtokosok utalvány vagy régió alapján rákereshessenek a nekik legmegfelelőbb helyre, ahol utalványaikat szeretnék beváltani. Emellett minden elfogadónk „OTP Cafeteria Hivatalos Partner” logóval ellátott matricát kap, melyet kihelyezhet bejárataihoz, vagy kasszáihoz, hogy jelezze a fogyasztók felé a fizetési lehetőségek bővülését.

Mi a teendő, ha már elfogadó vagyok, de szeretném a cafeteria kártyát meglévő/leendő internetes weboldalamon is elfogadni?

Nem kell mást tennie, mint fenti szándékáról e-mailt küldeni az info@otpcafeteria.hu e-mailcímre, hogy ügynökeink felvehessék önnel a kapcsolatot ez ügyben.

 

Lekérdezheti aktuális egyenlegét!

Itt megtalálja az elfogadóhelyek listáját!

Iratkozzon fel, hogy első kézből értesüljön aktuális híreinkről!

Utolsó módosítás dátuma:
2017. március 29.